Ahad, 12 Jun 2011

PERGINYA SEORANG SAHABAT... 10 JUN 2011

Sudah lama aku mengenalinya. Sudah lama juga aku turut merasa keperitan yang ditanggungnya dan sudah lama juga aku tidak menemuinya lantaran kesihatannya yang tidak seperti dulu...ketika aku terpesona mendengar lontaran tenaga dalam puisi-puisi yang dideklamasikannya. Dia pernah membawaku ke gerbang puisi dan dia pernah bersamaku minum secawan kopi dan bicara soal seni... Dia pernah memberiku semangat ketika aku tewas dalam sayembara... dan aku pernah memberinya semangat untuk meneruskan kehidupannya yang tidak lagi seperti dulu. Dia pernah mengucapkan terima kasih kerna aku sentiasa mengerti arti puisi dan seni tetapi aku tidak sempat untuk mengucapkan terima kasih kepadamu... Allahyarham Amiruddin Hussin @ Amirul Fakir kerana menjadi sahabatku...dan terima kasih kerana sebuah puisi yang pernah kau ciptakan untukku... Ya Allah...ampunkan segala dosa-doasanya... dan tempatkannya dalam kalangan orang-orang yang beriman... 

Tiada ulasan: