Selasa, 1 September 2009

SARAH ADILLA YANG KEHILANGAN......

Jumaat, 21 Ogos 2009, aku dimaklumkan oleh rakanku, Puan Siti Sapiah bahawa anaknya, Sarah Adilla akan dirujuk semula ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) setelah beberapa tahun kesakitan dikakinya tidak sembuh-sembuh. Sudah puas berikhtiar namun segalanya tidak mendatangkan kesan yang diharapkan. Gadis kecil itu sepatutnya kini dalam Tingkatan 5, namun dia tidak dapat meneruskan persekolahan sejak Tingkatan 3 kerana kesakitan yang ditanggung.

Hari ini, 1 September 2009, aku dimaklumkan bahawa kaki yang sakit itu telah dipotong pada hari Ahad, 23 Ogos 2009. Kebetulan adikku bekerja di PPUM telah menziarahinya petang tadi. Menurutnya, keadaan Sarah Adilla semakin baik. Kajian masih dibuat untuk mengesan penyakitnya dan "kaki" itu masih belum "dikembalikan". Syukur alhamdulillah. Semoga kehilangan sebelah kaki yang selama ini menanggung kesakitan yang teramat akan menutup diari hitam dalam hidup Sarah Adilla. Semoga dia kembali ceria seperti suatu ketika dulu....

1 ulasan:

Brahimnyior berkata...

Moga Allah memperkuatkan semangat Sarah Adilla.

Saya simpati, sebab arwah ayah pernah kehilangan kaki akibat kencing manis dahulu. Saya faham bagaimana tekanan yang dialaminya.

Katakan pada Sarah, yang penting, dia masih ada, dan ramai yang boleh berjaya tanpa kesempurnaan fizikal.

Dr Ismail Salleh(arwah) yang buta matanya satu contoh yang tepat.